en-USro-RO

| Login
18 august 2018

Calendarul zilei

Sâmbătă, 18 august 2018

Sfintii zilei
Fer. Paula Montaldi, fc.
Liturghierul Roman
Sâmbãtã din sãptãmâna a 19-a de peste an
Liturghie la alegere, prefațã comunã
verde, III, PP
Lectionar
Ez 18,1-10.13b.30-32: Vã voi judeca pe fiecare dupã cãile lui.
Ps 50: Creeazã în mine, Dumnezeule, o inimã curatã!
Mt 19,13-15: Lãsați copiii și nu-i opriți sã vinã la mine, cãci împãrãția cerurilor este a acelora care sunt ca ei!

Meditatia zilei
Sâmbãtã din sãptãmâna a 19-a de peste an

Ap 18,1-2.21-23; 19,1-3.9; Ps 99; Lc 21,20-28

Cele două lecturi de astăzi ne vorbesc despre ruină şi despre distrugere, dar şi despre bucurie şi eliberare. Bucuria este promisă după căderea Babilonului cel mare: „După aceea, am auzit în cer un glas puternic ca al unei mulţimi imense, care zicea: *Aleluia! Mântuirea, mărirea şi puterea sunt ale Dumnezeului nostru!+„ Şi încă: „Fericiţi sunt cei chemaţi la ospăţul de nuntă al Mielului!”

Şi atunci când va fi distrus Ierusalimul, ne spune Isus: „Ridicaţi-vă capetele şi priviţi în sus, pentru că mântuirea voastră se apropie!”

Vedem descris raportul dintre Biserică şi lume, raport de contraste. Creştinul trebuie să se simtă eliberat de lume şi, de fapt, el simte aceasta, dar libertatea sa este una care trebuie să fie mereu eliberată, deoarece ştim bine cât de prezentă este „lumea” în noi. Babilonul şi Ierusalimul sunt simbolul păcatului, care înseamnă opoziţie faţă de Dumnezeu, şi înseamnă această lume, construcţie opusă lui Dumnezeu, ce trebuie să meargă spre ruină. Pe de altă parte, Scriptura vorbeşte despre lume ca despre obiectul iubirii lui Dumnezeu, care îşi trimite Fiul pentru a o mântui. „Atât de mult a iubit Dumnezeu lumea încât l-a dat pe Fiul său unul-născut”, scrie sfântul Ioan şi, de asemenea: „Nu iubiţi nici lumea, nici lucrurile din lume!” Există, deci, această ambiguitate a termenului „lume”: lumea ca violenţă, necinste, sex, structură a păcatului, şi pe care trebuie să o distrugem; şi lumea umană, pe care Dumnezeu o iubeşte şi pe care un creştin trebuie s-o iubească, în solidaritate cu cel ce luptă împotriva păcatului, pentru ca ea să fie mântuită.

Raportul Biserică-lume este, deci, foarte complex: este raportul lui Isus, plin de iubire şi solidaritate pentru toţi, şi inflexibil contra păcatului.